Thursday, April 9, 2009

Bukit Gantang: Pas Tidak Menang Semua!

Sumber:msomalaysia

SEMUA pihak sependapat bahawa kemenangan Pas di dalam pilihan raya Parlimen Bukit Gantang kelmarin kerana sokongan pengundi Cina. Baik BN, Pas dan penganalisa politik bebas bersetuju dengan hakikat itu. Berapa peratus undi Cina masuk ke dalam peti undi Pas, belum ada perangkaan yang tepat dan rasmi dikeluarkan.

Ada yang kata lebih 75%, ada yang kata lebih 80%. Berapa peratus pun hakikatnya Cina memberi kemenangan kepada Pas. Kemenangan kerana adanya semangat perkongsian untuk melihat UBN kalah.

Perkembangan ini – sokongan Cina melebihi 50 peratus mengejutkan. Ia membuka satu dimensi baru dalam politik berbagai kaum negara ini. Sekaligus orang Melayu melihat aliran ini dengan berbagai perasaan. Melayu Pas tentu gembira kerana orang Cina menyokong mereka, dan mereka mendapat kerusi itu. Manakala Melayu BN pula merasa sedih dan bimbang kerana sokongan itu bakal melemahkan kekuasaan politik mereka di masa depan sekiranya trend ini berkekalan.

Yang nyatanya Pas kini mula mengutip hasil dari penyemaian bibit politik baru dengan slogan Pas for all. Pas kini mula memasuki acuan politik baru. Dengan maslahat untuk mencapai kemenangan Pas rela meleraikan dasar Islam konservetifnya dan ternyata tindakan ini membawa hasil.

1 comments:

♥♥♥♥♥ Jennifer™® ♥♥♥♥♥ on April 9, 2009 at 5:39 AM said...

your blog is very nice

Post a Comment

 

CKITUL

People may have different views on one thing. It is a matter of perspective. I have my own when I look the thing through my spectacles.

'The Universal Declaration of Human Rights indicates'

"Everyone has the right to freedom of opinion and expression; this right includes freedom to hold opinions without interference, and impart information and ideas through any media regardless of frontiers"

MACC Downfall Parody

Hitler lives on!

Watch the shocking parallels here and for proof that Hitler lives on!

Ckitul Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template