Thursday, March 26, 2009

Media Asing Memburuk-burukkan bakal PM

Oleh: Katakata Sanasini

Media asing yang menyiarkan berita berkaitan salah laku Dato' Seri Najib Tun Razak yang dikatakan bakal mengambil alih tampuk kepimpinan negara ialah akhbar Liberation yang berpangkalan di Perancis,The New York Times, International Herald Tribune, Times Online, The Times of India (India), The Australian (Australia), Kompas (Indonesia), The Nation (Thailand), NineMSN (berita internet antarabangsa).

Oleh itu sebagai rakyat Malaysia mari kita menyeru agar UMNO menyaman semua akhbar tersebut, agar dunia tahu bahawa bakal PM kita ini bersih dari segala tomahan jijik dan tak bermoral ini.

Tetapi malang, sempena perhimpunan UMNO yang sedang berlangsung tiada seorang pun perwakilan yang cuba membawa usul ini. Mereka asyik syok sendiri dan sibuk dengan perlantikan Ketua Pemuda, Ketua Puteri dan Wanita sedangkan bakal Presiden UMNO sendiri diburuk-burukkan dengan berbagai kes jenayah dan rasuah.

Kepimpinan adalah merupakan satu amanah yang sangat besar, dan ianya wajib dipikul oleh orang atau pemimpin yang bukan sahaja layak dan adil tetapi juga perlu dilihat bersih amal perbuatannya.

Risiko mempunyai kepimpinan yang rosak akhlak dan mempunyai seribu satu macam bebanan fitnah adalah sangat tinggi, di mana maruah negara adalah menjadi taruhannya, hal ini menjadi lebih buruk apabila media cetak dan internet antarabangsa mula menyiarkan berita kaitan kes rasuah dan jenayah ini dengan Timbalan Perdana Menteri yang bakal mengambil alih kuasa.

Sekiranya perkara yang bagini besar tidak diselesaikan segera melalui Mahkamah selagi itu lah persoalan ini akan terus diperkatakan dan pada PRU 13 nanti berakhirlah riwayat UMNO/BN.

Kepada ahli dan peminpin UMNO ingat pesan Nabil.....lu fikirlah sendiri...

0 comments:

Post a Comment

 

CKITUL

People may have different views on one thing. It is a matter of perspective. I have my own when I look the thing through my spectacles.

'The Universal Declaration of Human Rights indicates'

"Everyone has the right to freedom of opinion and expression; this right includes freedom to hold opinions without interference, and impart information and ideas through any media regardless of frontiers"

MACC Downfall Parody

Hitler lives on!

Watch the shocking parallels here and for proof that Hitler lives on!

Ckitul Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template