Saturday, February 21, 2009

PERTAHANKAN HAK PRIVASI , PERKASAKAN AKHLAK PERIBADI

‘Justice is not only to be done but must have seen to be done’.
‘ Someone is innocent until proven guilty’.

Kes pencerobohan privasi terhadap YB Elizabeth Wong adalah ancaman kepada privasi kepada semua rakyat Malaysia . Hak individu untuk menjalani kehidupan seharian sebagai manusia biasa perlu dipertahankan.

Fakta kes dalam isu pencerobohan privasi terhadap YB Elizabeth Wong yang diambil fotonya ketika beliau tidur di dalam rumahnya tanpa kebenaran dan menyebarkannya kepada umum di internet adalah tindakan yang keji dan hina.

Jelas di sini fakta kesnya cukup terang bahawa YB Elizabeth Wong tidak melakukan apa-apa kesalahan jenayah atau kesalahan daripada segi moral. Tiada bukti yang cukup dan konkrit untuk merumuskan bahawa YB Elizabeth Wong telah melakukan perkara-perkara yang melanggar tatasusila dan moral.

YB Elizabeth Wong adalah mangsa sebenar kepada pencerobohan privasi yang jelas bermotifkan untuk mematikan terus karier politiknya dan serta mengaibkan maruah sebagai seorang wanita yang belum berkahwin.

Sehingga artikel ini ditulis, foto tersebut yang menjadi isu masih lagi diragui status kesahihannya, apakah benar foto tersebut benar-benar wujud ? apakah benar foto tersebut sudah tersebar di internet ? jika sudah tersebar siapa dan mana laman-laman web yang menyiarkannya ?. Sejauhmanakah foto tersebut yang dikatakan wujud melanggar prinsip moral dan nilai-nilai murni yang berpakaian di dalam rumahnya sendiri ?.

Dakwaan Ketua Pembangkang Selangor, Datuk Seri Dr Khir Toyo katanya :

‘ Ini soal moral. Dulu ketika Datuk Seri Dr Chua Soi Lek terlibat dalam perkara yang sama, mereka (PR) mendesak beliau supaya letak jawatan. Jadi, PR perlu laksanakan perkara yang sama ke atas pemimpinnya yang terlibat dalam skandal ini’

Ulasan:

Datuk Sri Dr Khir Toyo, kenapa bagitu teruk sangat akhlak Datuk. Eli Wong tidor maa...olang tangkap gambar, kebetulan tatak apa nampak.

maklumat seterusnya sila KLIK DISINI

0 comments:

Post a Comment

 

CKITUL

People may have different views on one thing. It is a matter of perspective. I have my own when I look the thing through my spectacles.

'The Universal Declaration of Human Rights indicates'

"Everyone has the right to freedom of opinion and expression; this right includes freedom to hold opinions without interference, and impart information and ideas through any media regardless of frontiers"

MACC Downfall Parody

Hitler lives on!

Watch the shocking parallels here and for proof that Hitler lives on!

Ckitul Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template