Thursday, February 26, 2009

MP Zukifli Nordin - Kulim Bandar Baru

Satu insiden yang sangat memalukan berlaku dikawasan Parlimen sebentar tadi (skrg 3.30pm) apabila sekumpulan lebih kurang 15 orang Pemuda UMNO telah menghalang YB Karpal Singh daripada memasuki Dewan Parlimen. Mereka mengugut dan mengeluarkan pelbagai kata kesat terhadap beliau.

YB Tan Sri Speaker telah dimaklumkan perkara ini semasa sidang Parlimen ini dan YB Speaker telah mengarahkan pihak keselamatan Parlimen segera mengambil tindakan terhadap mereka.
Saya sangat kesal dengan sikap kehaiwanan saperti ini. Jangan hanya kerana kita berkuasa kita berasa kita boleh buat apa sahaja. Jangan kita takabbur dengan kuasa kita. Allah yang memberi dan Allah yang akan mencabut balik.

Kita mungkin tidak setuju dengan sikap YB Karpal Singh. Saya sendiri pun dalam banyak perkara tidak bersetuju dengan YB Karpal. Malahan telah banyak kali saya mengeluarkan kenyataan menyanggah YB Karpal.

Tetapi biarlah kita berbeza pendapat secara bertamaddun. Ada saluran tertentu yang kita boleh gunakan untuk membantah atau berbeza pendapat. Kalau kita tidak berpuashati, kita boleh cabar di Mahkamah, kita boleh buat lapuran polis dan lain-lain.

Saya berharap apa yang berlaku terhadap YB Karpal Singh tidak akan berulang lagi tidak kira samada mereka wakil rakyat kerajaan mahupun pembangkang.

http://zul4kulim.blogspot.com/

0 comments:

Post a Comment

 

CKITUL

People may have different views on one thing. It is a matter of perspective. I have my own when I look the thing through my spectacles.

'The Universal Declaration of Human Rights indicates'

"Everyone has the right to freedom of opinion and expression; this right includes freedom to hold opinions without interference, and impart information and ideas through any media regardless of frontiers"

MACC Downfall Parody

Hitler lives on!

Watch the shocking parallels here and for proof that Hitler lives on!

Ckitul Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template